Kada se vaša stručnost u pisanju vrti oko moćnih slika i sažetih jezičkih konstrukcija, propratno pismo za jednog marketinškog profesionalca može izgledati kao najslabije sredstvo za prikazivanje sebe potencijalnim novim poslodavcima.
Ipak, propratno pismo ostaje široko prihvaćen način da kandidati za posao dopru do svog novog poslodavca, a ovaj vodič će vam pružiti mnoštvo korisnih saveta i neophodnu podršku. Pokazaćemo vam kako da na najbolji način iskoristite strukturu propratnog pisma i prikažete svoja postignuća u marketingu.
Poštovana gospođo Božić,
Nakon što sam anketirala preko 8.000 vlasnika kućnih ljubimaca na prethodnom radnom mestu, znam da nije važno da li posedujete tarantulu ili kornjaču: ono što životinjama treba se može veoma razlikovati od onoga što njihovi vlasnici misle da im treba. Kako se ljudi osećaju u kontaktu sa kućnim ljubimcima je jedna od mojih opsesija i nešto što istražujem sa okupljenih 10.000 pratilaca na mom nedeljnom blogu. Razumevanje klijenata (i životinja i ljudi) je ključno za moj uspeh u marketingu.
Na poziciji marketing menadžera u Pet Svetu će vam biti potreban neko ko ima iskustva u isporuci novih proizvoda na mesečnom nivou uz zanimljive komunikacije i viralni marketing, neko ko može da piše članke koji se rangiraju na samom vrhu Google pretraživača i ko može da pomogne vlasnicima kućnih ljubimaca da ostvare svoj san o tome da život svojih ljubimaca učine još prijatnijim.
Mojih pet godina u Pet Centru Novi Sad je bilo isplativo, ali sam se preselila u prestonicu i nadam se da bi ovo pismo i moj CV mogli pobuditi neko interesovanje. Uostalom, ocenite me na osnovu mojih rezultata:
Donošenje odluka zasnovano na analizi i pedantno istraživanje su ključni za uspeh u sektoru u kojem emocije mogu zamagliti prosuđivanje. Iako sam tokom čitave svoje karijere radila u oblasti brige o kućnim ljubimcima, ja ne posedujem kućnog ljubimca, jer verujem da je nepristrasnost suština donošenja sjajnih marketinških odluka. Ipak, moram da priznam da obožavam zečeve.
Ako ste zainteresovani da saznate više, radovao bi me razgovor o načinima na koje ću inspirisati vaše kupce i oduševiti njihove ljubimce.
Srdačan pozdrav,
Monika Vlahović
Struktura vaše poruke će odrediti njen uticaj na čitaoca, zbog čega je izgled bitan kada kreirate propratno pismo za prijavu za posao u marketingu. Pored dočaravanja vaše kreativnosti, pismo bi trebalo da prati određenu strukturu:
Svaki odeljak propratnog pisma je važan pojedinačno, a svi zajedno stvaraju priču kojom ćete vi, na jednoj stranici, pokazati ko ste, šta znate i šta umete.
Kao dodatnu inspiraciju za pisanje vašeg propratnog pisma za posao u marketingu, pogledajte neke od naših primera propratnih pisama. Neki od raznovrsnih primera koji vam mogu pomoći su:
Za još dodatnih saveta o sastavljanju propratnog pisma za marketinške profesionalce, pogledajte naš članak o tome kako napisati propratno pismo.
Ako ne uspete da napišete ništa impresivno, ili barem zanimljivo, u uvodu u propratno pismo, interesovanje vaših čitalaca će verovatno brzo ispariti. Zato zgrabite njihovu pažnju!
Poštovana gospođo Božić,
Nakon što sam anketirala preko 8.000 vlasnika kućnih ljubimaca na prethodnom radnom mestu, znam da nije važno da li posedujete tarantulu ili kornjaču: ono što životinjama treba se može veoma razlikovati od onoga što njihovi vlasnici misle da im treba. Kako se ljudi osećaju u kontaktu sa kućnim ljubimcima je jedna od mojih opsesija i nešto što istražujem sa okupljenih 10.000 pratilaca na mom nedeljnom blogu. Razumevanje klijenata (i životinja i ljudi) je ključno za moj uspeh u marketingu.
Poštovanje,
Ja sam Monika Vlahović i želela bih ovim putem da se prijavim za radno mesto marketing menadžera u vašoj kompaniji. Pored iskustva u marketingu, jako sam zainteresovana za sektor kućnih ljubimaca i nadam se uspešnoj saradnji.
Navedite odmah neko uspešno lično iskustvo, kao u primeru iznad, i prijatno iznenadite potencijalne poslodavce postignućem za koje možda nisu ni mislili da je moguće. Naterajte ih da se zapitaju šta biste još mogli da postignete!
Poštovana gospođo Božić,
Nakon što sam anketirala preko 8.000 vlasnika kućnih ljubimaca na prethodnom radnom mestu, znam da nije važno da li posedujete tarantulu ili kornjaču: ono što životinjama treba se može veoma razlikovati od onoga što njihovi vlasnici misle da im treba. Kako se ljudi osećaju u kontaktu sa kućnim ljubimcima je jedna od mojih opsesija i nešto što istražujem sa okupljenih 10.000 pratilaca na mom nedeljnom blogu. Razumevanje klijenata (i životinja i ljudi) je ključno za moj uspeh u marketingu.
Telo propratnog pisma treba da pokaže vaš talenat za marketing na delu. Ovde ne sme da manjka ni stila, ni strukture, pa zato:
Ovo je centralni deo vašeg propratnog pisma za posao u marketingu. U ovom pasusu treba da objasnite zbog čega ste upravo vi osoba koja savršeno odgovara radnom mestu za koje se prijavljujete. Potrudite se da obuhvatite sledeće:
Pored toga što sadrži vaše veštine i sposobnosti, propratno pismo treba da bude prilagođeno oglasu na koji se prijavljujete, odnosno treba da prikaže zašto želite posao za koji konkurišete.
Proučite kompaniju za koju želite da radite. Saznajte kakvu kulturu neguju i koje su njihove misije, a zatim im dokažite da negujete iste vrednosti i posedujete relevantna iskustva.
Ukoliko se, na primer, prijavljujete za posao u određenoj marketinškoj agenciji, na njihovom veb-sajtu možete pronaći njihovu viziju i misiju, na osnovu čega možete da zaključite koje osobine treba da sadrži propratno pismo koje im šaljete. To su, na primer:
Ovo je prilika da podelite lično iskustvo ili uspomenu i opišete emocije koje vas inspirišu dok radite na projektima kojima posvećujete svoje znanje i veštine. Kratka anegdota iz privatnog života koja se ujedno odnosi na posao za koji konkurišete može pomoći regruteru da se poveže s vama na ličnom nivou.
Na poziciji marketing menadžera u Pet Svetu će vam biti potreban neko ko ima iskustva u isporuci novih proizvoda na mesečnom nivou uz zanimljive komunikacije i viralni marketing, neko ko može da piše članke koji se rangiraju na samom vrhu Google pretraživača i ko može da pomogne vlasnicima kućnih ljubimaca da ostvare svoj san o tome da život svojih ljubimaca učine još prijatnijim.
Mojih pet godina u Pet Centru Novi Sad je bilo isplativo, ali sam se preselila u prestonicu i nadam se da bi ovo pismo i moj CV mogli pobuditi neko interesovanje. Uostalom, ocenite me na osnovu mojih rezultata:
Donošenje odluka zasnovano na analizi i pedantno istraživanje su ključni za uspeh u sektoru u kojem emocije mogu zamagliti prosuđivanje. Iako sam tokom čitave svoje karijere radila u oblasti brige o kućnim ljubimcima, ja ne posedujem kućnog ljubimca, jer verujem da je nepristrasnost suština donošenja sjajnih marketinških odluka. Ipak, moram da priznam da obožavam zečeve.
Posmatrajte vaše propratno pismo kao marketinšku poruku - važno je da predvidite kakav će uticaj imati na publiku. Završni redovi vašeg propratnog pisma ostaju najduže u sećanju regrutera, pa je ključno da odaberete pravi ton i uključite „poziv na akciju“.
Budite samouvereni, ali ne i arogantni. Pokažite da razumete zahteve posla i dajte im razlog da pažljivo pregledaju vaš CV.
Naznačite da ste dostupni za intervju u bilo kom trenutku, dodajte link do svog portfolija ili izrazite želju za radom u toj kompaniji. Pozitivan ton može da bude od presudnog značaja. Završite pismo rečima „Srdačan pozdrav“, „S poštovanjem“ ili slično.
Ako ste zainteresovani da saznate više, radovao bi me razgovor o načinima na koje ću inspirisati vaše kupce i oduševiti njihove ljubimce.
Srdačan pozdrav,
Monika Vlahović
U potrazi ste za prvim poslom i niste sigurni kako treba da izgleda propratno pismo koje će ostaviti pozitivan utisak na potencijalnog poslodavca? Dovoljno je da se setite osnovnih principa „pull“ marketinga, odnosno da kreirate zanimljiv sadržaj koji će privući i zaintrigirati čitaoca.
Potrudite se da pokažete svoje obrazovanje, ali i konkretne veštine koje su primenljive na novom radnom mestu. Fokusirajte se na sva svoja znanja, veštine, diplome i sertifikate i pokažite kako ih možete iskoristiti na novom radnom mestu:
Mnoge kompanije koriste specijalizovane elektronske sisteme za praćenje kandidata, koji automatski analiziraju i rangiraju prijave prema ključnim rečima usklađenim sa zahtevima oglasa za posao. Ovi sistemi pomažu u ubrzavanju procesa, ali i postavljaju izazov kandidatima.
Kako biste povećali šansu da vaša prijava bude primećena, pažljivo proučite oglas za posao i uključite ključne termine u svoje propratno pismo. Na taj način osiguravate da vaša aplikacija ostavi dobar prvi utisak. Na primer:
Propratno pismo je važno sredstvo za predstavljanje poslodavcu, koje vam omogućava da istaknete svoje kvalifikacije i objasnite zašto ste idealan kandidat. Ukoliko oglas za posao ne nalaže drugačije, uvek ga priložite uz prijavu.
Važno je da propratno pismo bude jasno i dobro strukturisano, tako da svaki njegov deo ima jasnu svrhu. Iskoristite našeg kreatora propratnih pisama i kreirajte pismo koje će ostaviti snažan utisak na poslodavca!