Dinamičan CV je ono što će vas brzo dovesti do vašeg cilja: idealnog posla u prodaji! Generički, višenamenski CV bi mogao da pokvari šansu koja se ukazala, a poslodavac bi vaš CV mogao da stavi na gomilu na kojoj piše „ne, hvala!“
Znate da je potrebno vreme da zaključite prodaju, ali znate i da početni kontakt (a to je vaš CV za prodavce) može biti presudan. Na sajtu cvapp.rs možete pronaći pomoć u sastavljanju CV-ja koji će vam brzo doneti željeni posao!
Pisanje CV-ja za prodajne poslove je lakše ako znate šta da u njega uključite da biste zainteresovali svog „kupca“. CV za prodavce zato treba da sadrži sledećih pet odeljaka:
Da biste pokazali svoje najsnažnije atribute, informišite se o samom poslu, kompaniji, i saznajte ko je osoba koja će vam dati „zeleno svetlo”. Shvatite šta vas čini posebnim i šta donosite kompaniji. To je vaša jedinstvena prodajna ponuda i to je vaš ključ za dobijanje posla.
Da biste postigli ono što želite, pridržavajte se ovog plana:
Optimizacija za elektronski sistem za praćenje kandidata
Algoritmi ovih sistema skeniraju biografije u potrazi za ključnim rečima, koje se obično podudaraju sa opisom posla, i rangiraju ih u odnosu na uključivanje ključnih reči. Samo najbolje rangirane CV-jeve zatim pregledaju ljudi koji su nadležni za zapošljavanje. Ostali su eliminisani.
Na primer, oglas za posao u prodaji navodi sledeće zahteve:
Vaš CV, kao i dobar prodavac, treba da bude direktan, profesionalan i koncizan. Zato preporučujemo da se držite najpopularnijeg formata CV-ja, a to je obrnuti hronološki format.
Regruteri i menadžeri zaduženi za zapošljavanje njega najviše vole. Oni tačno znaju gde da pronađu informacije koje su im važne i mogu brzo da vide gde se trenutno nalazite u svojoj karijeri.
Zaglavlje CV-ja treba da sadrži najvažnije kontakt informacije. Ono će prvi privući pažnju poslodavca i omogućiti mu da vas lako kontaktira.
Predstavite se i navedite najvažnije podatke:
Nema potrebe navoditi lične podatke kao što su datum rođenja, broj pasoša, bračni status ili matični broj.
U sažetku CV-ja za posao u trgovini se kroz 2-3 rečenice predstavljate poslodavcu kao neko ko će mu pomoći da razvije svoj posao. Dobar sažetak prikazuje vaše prodajne talente i vrednost koju donosite, a ne samo zadatke koje ste obavljali na dnevnom nivou.
Profil nije samo mozaik informacija koje već postoje u vašem CV-ju. On predstavlja vaše sposobnosti i osobine koje vas čine dobrim prodavcem. Na primer, recite „Omogućio sam postizanje ciljeva prodaje i postigao najbolje rezultate u anketama o zadovoljstvu kupaca“.
Potrebna vam je inspiracija za pisanje sažetka? Pogledajte sledeće primere:
U nastavku možete da pogledate primere sažetka CV-ja prodajnih profesionalaca koje možete prilagoditi:
Energičan predstavnik prodaje na početku obećavajuće karijere, odličan u stvaranju dinamičnih poslovnih odnosa i prevazilaženju početnih prodajnih ciljeva. Vešt u primeni osnovnih tehnika prodaje, sa iskustvom u razvoju odnosa sa kupcima. Prepoznatljiv po odličnom upravljanju vremenom i vrlinama timskog igrača, uz posvećenost kontinuiranom učenju i izvrsnosti u prodaji.
Profesionalac u prodaji sa izraženim proaktivnim pristupom i strašću za stvaranjem snažnih poslovnih veza i ispunjavanjem i prevazilaženjem prodajnih ciljeva. Vešt u korišćenju konsultantskih tehnika prodaje u cilju traženja i pokretanja novih poslovnih operacija u prodajnoj funkciji.
Iskusan i entuzijastičan menadžer prodaje sa petogodišnjim iskustvom u radu na višim pozicijama u oblasti prodajnih aktivnosti. Oproban u širenju poslovanja kroz uspešno umrežavanje i formiranje pametnih partnerstava. Uz veštine negovanja ključnih odnosa i generisanja novih poslova, uvek usmeren na pomaganje u poboljšanju prosperiteta kompanije i njene reputacije.
U ovom odeljku navedite najskorije radno mesto, a zatim redom starije unazad. Usredsredite se na radno iskustvo koje je relevantno za poziciju u prodaji za koju se prijavljujete, a pozicije starije od deset godina i oni poslovi koji nisu relevantni mogu se staviti u poseban odeljak pod nazivom „Ostalo iskustvo“.
Nemojte navoditi svoje svakodnevne aktivnosti, već rezultate i postignuća. Na primer, umesto praznih izjava poput:
navedite stavke zasnovane na rezultatima:
Menadžer prodaje u „Precision d.o.o.“, Beograd
Septembar 2015 — Septembar 2019
Menadžer prodaje u „Smart Solutions“, Beograd
Avgust 2011 — Avgust 2012
Asistent direktora prodaje u „Coca-Cola HBC Srbija“, Beograd
Avgust 2011 — Avgust 2012
Za CV prodavca bez direktnog iskustva, najvažnije je da naglasite prenosive veštine i strast prema prodaji i konkretnom prodajnom sektoru. Istaknite svoje obrazovanje u bilo kojoj srodnoj oblasti, kao što je marketing, kao i sve kurseve, radionice ili programe obuke koje ste pohađali.
Ako ste, na primer, radili kao barmen, istaknite kako je to iskustvo poboljšalo vaše veštine pružanja podrške i komunikacijske sposobnosti, koje su od vitalnog značaja za bilo koju poziciju u prodaji. To ilustruje vašu želju i potencijal.
Lista vaših veština treba da predstavlja kombinaciju tzv. „tvrdih“ i „mekih“ veština. Tvrde veštine poput računovodstvenog softvera, upravljanja društvenim medijima ili čak CRM programima su jasne prednosti u traženju posla u prodaji.
Međutim, meke veštine kao što su korisnička podrška, komunikacijske veštine i poznavanje trendova u određenom sektoru takođe vam mogu pomoći da se izdvojite iz gomile.
Na primer, u odeljku o svom radnom iskustvu i u sažetku CV-ja, istaknite sledeće:
Pogledajte opis posla kao vodič za to koje ključne veštine treba uključiti.
Odeljak o obrazovanju za poslove u prodaji je prilično jednostavan: navedite svoja školska dostignuća obrnutim hronološkim redosledom, baš kao i istoriju zaposlenja. Osim formalnog obrazovanja, ovaj odeljak je odlična prilika da navedete sertifikate ili obuke koji su relevantni za prodaju:
Ako su vaše obrazovanje ili obuka posebno impresivni ili značajniji od vašeg radnog iskustva, razmislite o tome da ovaj odeljak stavite ispred istorije zaposlenja.
Diplomirani komunikolog, Fakultet za medije i komunikacije, Beograd
Avgust 2010 — Maj 2014
Želite da vaš CV privuče pažnju poslodavca i pokaže mu ko ste vi. Zato preporučujemo da izaberete šablon koji je čist, pogodan za čitanje i profesionalan, a ne dosadan ili generički. Trebalo bi da bude privlačan, ali ne napadan. Razmislite o tome kako vas CV predstavlja: efikasan, profesionalan i informativan, ali koncizan.
Za CV profesionalca u oblasti prodaje preporučujemo čiste linije i moderan font, ali bez preteranog korišćenja boje. Ne postoji čarobni štapić za sjajan CV, ali postoje alati koji olakšavaju proces, poput šablona za CV, koji su oprobani u praksi.
Prilagodljivi primer sažetka CV-ja
Iskusan i entuzijastičan menadžer prodaje sa petogodišnjim iskustvom u radu na višim pozicijama u oblasti prodajnih aktivnosti. Oproban u širenju poslovanja kroz uspešno umrežavanje i formiranje pametnih partnerstava. Uz veštine negovanja ključnih odnosa i generisanja novih poslova, uvek usmeren na pomaganje u poboljšanju prosperiteta kompanije i njene reputacije.
Prilagodljivi primer radnog iskustva u CV-ju
Menadžer prodaje u „Precision d.o.o.“, Beograd
Septembar 2015 — Septembar 2019
Menadžer prodaje u „Smart Solutions“, Beograd
Avgust 2011 — Avgust 2012
Asistent direktora prodaje u „Coca-Cola HBC Srbija“, Beograd
Avgust 2011 — Avgust 2012
Prilagodljivi primer odeljka o veštinama u CV-ju
Analitičko razmišljanje
Prilagodljivi primer odeljka o obrazovanju i sertifikatima
Diplomirani komunikolog, Fakultet za medije i komunikacije, Beograd
Avgust 2010 — Maj 2014
Vi ste profesionalac čije usluge imaju visoku vrednost, a dizajn vašeg CV-ja bi to trebalo da odražava. Uz naš kreator CV-ja ćete veoma brzo i lako napraviti CV pomoću kojeg ćete brže doći do željenog posla u prodaji.