Kada se vaša stručnost u pisanju vrti oko moćnih slika i sažetih jezičkih konstrukcija, propratno pismo za jednog marketinškog profesionalca može izgledati kao najslabije sredstvo za prikazivanje sebe potencijalnim novim poslodavcima.
Ipak, propratno pismo ostaje široko prihvaćen način da kandidati za posao dopru do svog novog poslodavca, a ovaj vodič će vam pružiti mnoštvo korisnih saveta i neophodnu podršku. Pokazaćemo vam kako da na najbolji način iskoristite strukturu propratnog pisma i prikažete svoja postignuća u marketingu.
Tekstualni primer propratnog pisma za posao u marketingu
Poštovana gospođo Božić,
Nakon što sam anketirala preko 8.000 vlasnika kućnih ljubimaca na prethodnom radnom mestu, znam da nije važno da li posedujete tarantulu ili kornjaču: ono što životinjama treba se može veoma razlikovati od onoga što njihovi vlasnici misle da im treba. Kako se ljudi osećaju u kontaktu sa kućnim ljubimcima je jedna od mojih opsesija i nešto što istražujem sa okupljenih 10.000 pratilaca na mom nedeljnom blogu. Razumevanje klijenata (i životinja i ljudi) je ključno za moj uspeh u marketingu.
Na poziciji marketing menadžera u Pet Svetu će vam biti potreban neko ko ima iskustva u isporuci novih proizvoda na mesečnom nivou uz zanimljive komunikacije i viralni marketing, neko ko može da piše članke koji se rangiraju na samom vrhu Google pretraživača i ko može da pomogne vlasnicima kućnih ljubimaca da ostvare svoj san o tome da život svojih ljubimaca učine još prijatnijim.
Mojih pet godina u Pet Centru Novi Sad je bilo isplativo, ali sam se preselila u prestonicu i nadam se da bi ovo pismo i moj CV mogli pobuditi neko interesovanje. Uostalom, ocenite me na osnovu mojih rezultata:
- Povećala sam posećenost u domenu igračaka i opreme za negu za 320% i stopu konverzije sa 9% na 16%.
- Napisala sam preko 80 članaka i pomerila naš prosečni Google rang sa 7. na 2. mesto.
- Kreirala sam marketinške strategije proizvoda i taktičke mape puta za sve kategorije.
- Moj nagrađivani blog o „roditeljima kućnih ljubimaca“ rezultirao je značajnim dodatnim saobraćajem za mog poslodavca.
Donošenje odluka zasnovano na analizi i pedantno istraživanje su ključni za uspeh u sektoru u kojem emocije mogu zamagliti prosuđivanje. Iako sam tokom čitave svoje karijere radila u oblasti brige o kućnim ljubimcima, ja ne posedujem kućnog ljubimca, jer verujem da je nepristrasnost suština donošenja sjajnih marketinških odluka. Ipak, moram da priznam da obožavam zečeve.
Ako ste zainteresovani da saznate više, radovao bi me razgovor o načinima na koje ću inspirisati vaše kupce i oduševiti njihove ljubimce.
Srdačan pozdrav,
Monika Vlahović
Odeljci propratnog pisma za marketinške stručnjake
Struktura vaše poruke će odrediti njen uticaj na čitaoca, zbog čega je izgled bitan kada kreirate propratno pismo za prijavu za posao u marketingu. Pored dočaravanja vaše kreativnosti, pismo bi trebalo da prati određenu strukturu:
- Zaglavlje propratnog pisma. Ovaj odeljak sadrži sve potrebne informacije za slučaj da čitalac poželi da vas kontaktira: vaše ime, imejl i broj telefona.
- Pozdrav. Kao što marketinške poruke direktno ciljaju određenu publiku, u pozdravu se lično obratite osobi koja je zadužena za zapošljavanje, tako što ćete nakon „Poštovani“ ili „Poštovana“, dodati njeno prezime.
- Uvod. Marketinški stručnjaci razumeju značaj prvog utiska, pa u uvodu na efektan način predstavite sebe i ono što donosite u kompaniju.
- Telo. Telo propratnog pisma treba da pošalje jasnu poruku o vašoj stručnosti i veštinama koji će vas izdvojiti od ostalih kandidata za posao.
- Zaključak. Ovaj deo pisma treba da bude kratak i efektan: podvucite svoje kvalifikacije i svoj entuzijazam za to radno mesto, uz zahvalnost osobi zaduženoj za zapošljavanje na razmatranju vaše prijave.
- Potpis. Uputite završni pozdrav i potpišite se nakon tog uobičajenog „S poštovanjem“ ili „Srdačan pozdrav“.
Svaki odeljak propratnog pisma je važan pojedinačno, a svi zajedno stvaraju priču kojom ćete vi, na jednoj stranici, pokazati ko ste, šta znate i šta umete.
Kao dodatnu inspiraciju za pisanje vašeg propratnog pisma za posao u marketingu, pogledajte neke od naših primera propratnih pisama. Neki od raznovrsnih primera koji vam mogu pomoći su:
Za još dodatnih saveta o sastavljanju propratnog pisma za marketinške profesionalce, pogledajte naš članak o tome kako napisati propratno pismo.
Uvod u propratno pismo za posao u marketingu
Ako ne uspete da napišete ništa impresivno, ili barem zanimljivo, u uvodu u propratno pismo, interesovanje vaših čitalaca će verovatno brzo ispariti. Zato zgrabite njihovu pažnju!
Poštovana gospođo Božić,
Nakon što sam anketirala preko 8.000 vlasnika kućnih ljubimaca na prethodnom radnom mestu, znam da nije važno da li posedujete tarantulu ili kornjaču: ono što životinjama treba se može veoma razlikovati od onoga što njihovi vlasnici misle da im treba. Kako se ljudi osećaju u kontaktu sa kućnim ljubimcima je jedna od mojih opsesija i nešto što istražujem sa okupljenih 10.000 pratilaca na mom nedeljnom blogu. Razumevanje klijenata (i životinja i ljudi) je ključno za moj uspeh u marketingu.
Poštovanje,
Ja sam Monika Vlahović i želela bih ovim putem da se prijavim za radno mesto marketing menadžera u vašoj kompaniji. Pored iskustva u marketingu, jako sam zainteresovana za sektor kućnih ljubimaca i nadam se uspešnoj saradnji.
Navedite odmah neko uspešno lično iskustvo, kao u primeru iznad, i prijatno iznenadite potencijalne poslodavce postignućem za koje možda nisu ni mislili da je moguće. Naterajte ih da se zapitaju šta biste još mogli da postignete!
Poštovana gospođo Božić,
Nakon što sam anketirala preko 8.000 vlasnika kućnih ljubimaca na prethodnom radnom mestu, znam da nije važno da li posedujete tarantulu ili kornjaču: ono što životinjama treba se može veoma razlikovati od onoga što njihovi vlasnici misle da im treba. Kako se ljudi osećaju u kontaktu sa kućnim ljubimcima je jedna od mojih opsesija i nešto što istražujem sa okupljenih 10.000 pratilaca na mom nedeljnom blogu. Razumevanje klijenata (i životinja i ljudi) je ključno za moj uspeh u marketingu.
Telo propratnog pisma za posao u marketingu
Telo propratnog pisma treba da pokaže vaš talenat za marketing na delu. Ovde ne sme da manjka ni stila, ni strukture, pa zato:
- Predstavite svoju karijeru i svoje uspehe
- Pokažite da se potpuno uklapate u kulturu kompanije
- U zaključku efektno podvucite svoje kvalifikacije i svoju motivaciju
- Uputite tzv. „poziv na akciju“ i navedite ih da vas kontaktiraju
Prvi pasus tela: Zašto ste prikladni za tu poziciju (veštine i iskustvo)
Ovo je centralni deo vašeg propratnog pisma za posao u marketingu. U ovom pasusu treba da objasnite zbog čega ste upravo vi osoba koja savršeno odgovara radnom mestu za koje se prijavljujete. Potrudite se da obuhvatite sledeće:
- Prikažite svoje obrazovanje. Ukoliko ste stekli diplomu ili sertifikate u oblasti marketinga, ovo je pravo mesto da ih pomenete.
- Usmerenost na želje klijenata. Razumevanje potreba i želja ciljnih klijenata ključno je za uspeh u marketingu. Dokažite da stavljate želje i ciljeve klijenata na prvo mesto i da ste uvek spremni da saslušate njihove potrebe.
- Istaknite svoju kreativnost. Kritičko i kreativno razmišljanje odlikuje vrhunske marketinške stručnjake i omogućava im da pronađu najefikasnije načine za prenošenje poruka. Navedite primere koji ističu vaš inovativni pristup.
- Analiza podataka: Marketing zasnovan na konkretnim podacima daje najbolje rezultate. Pokažite da znate da prikupljate i tumačite podatke, izvodite relevantne zaključke i prezentujete rezultate na vizuelno upečatljiv način. Uključite ključne termine vezane za analizu podataka u svoje propratno pismo.
- Međuljudske veštine: Sposobnost jasne komunikacije i razvijena emocionalna inteligencija omogućavaju marketinškim stručnjacima da prevaziđu poslovne izazove. Istaknite kako uspešno rešavate probleme i da ste prilagodljivi u pronalaženju rešenja.
- Upravljanje kampanjama: Veštine upravljanja projektima i delegiranja ključne su za ostvarivanje ciljeva. Naglasite kako uspešno organizujete timove i upravljate procesima da biste postigli zadate rezultate.
Drugi pasus tela: Vaša usklađenost sa poslovanjem kompanije
Pored toga što sadrži vaše veštine i sposobnosti, propratno pismo treba da bude prilagođeno oglasu na koji se prijavljujete, odnosno treba da prikaže zašto želite posao za koji konkurišete.
Proučite kompaniju za koju želite da radite. Saznajte kakvu kulturu neguju i koje su njihove misije, a zatim im dokažite da negujete iste vrednosti i posedujete relevantna iskustva.
Ukoliko se, na primer, prijavljujete za posao u određenoj marketinškoj agenciji, na njihovom veb-sajtu možete pronaći njihovu viziju i misiju, na osnovu čega možete da zaključite koje osobine treba da sadrži propratno pismo koje im šaljete. To su, na primer:
- Kreiranje marketinga prilagođenog potrebama klijenata i usklađenog sa raspoloživim resursima kompanije
- Istraživanje konkurencije i analiza prisustva klijenta na internetu
- Pomoć pri odabiru konkretne marketinške strategije
- Utvrđivanje strateških ciljeva i ciljnog tržišta
Ovo je prilika da podelite lično iskustvo ili uspomenu i opišete emocije koje vas inspirišu dok radite na projektima kojima posvećujete svoje znanje i veštine. Kratka anegdota iz privatnog života koja se ujedno odnosi na posao za koji konkurišete može pomoći regruteru da se poveže s vama na ličnom nivou.
Na poziciji marketing menadžera u Pet Svetu će vam biti potreban neko ko ima iskustva u isporuci novih proizvoda na mesečnom nivou uz zanimljive komunikacije i viralni marketing, neko ko može da piše članke koji se rangiraju na samom vrhu Google pretraživača i ko može da pomogne vlasnicima kućnih ljubimaca da ostvare svoj san o tome da život svojih ljubimaca učine još prijatnijim.
Mojih pet godina u Pet Centru Novi Sad je bilo isplativo, ali sam se preselila u prestonicu i nadam se da bi ovo pismo i moj CV mogli pobuditi neko interesovanje. Uostalom, ocenite me na osnovu mojih rezultata:
- Povećala sam posećenost u domenu igračaka i opreme za negu za 320% i stopu konverzije sa 9% na 16%.
- Napisala sam preko 80 članaka i pomerila naš prosečni Google rang sa 7. na 2. mesto.
- Kreirala sam marketinške strategije proizvoda i taktičke mape puta za sve kategorije.
- Moj nagrađivani blog o „roditeljima kućnih ljubimaca“ rezultirao je značajnim dodatnim saobraćajem za mog poslodavca.
Donošenje odluka zasnovano na analizi i pedantno istraživanje su ključni za uspeh u sektoru u kojem emocije mogu zamagliti prosuđivanje. Iako sam tokom čitave svoje karijere radila u oblasti brige o kućnim ljubimcima, ja ne posedujem kućnog ljubimca, jer verujem da je nepristrasnost suština donošenja sjajnih marketinških odluka. Ipak, moram da priznam da obožavam zečeve.
Poziv na akciju i zaključak
Posmatrajte vaše propratno pismo kao marketinšku poruku - važno je da predvidite kakav će uticaj imati na publiku. Završni redovi vašeg propratnog pisma ostaju najduže u sećanju regrutera, pa je ključno da odaberete pravi ton i uključite „poziv na akciju“.
Budite samouvereni, ali ne i arogantni. Pokažite da razumete zahteve posla i dajte im razlog da pažljivo pregledaju vaš CV.
Naznačite da ste dostupni za intervju u bilo kom trenutku, dodajte link do svog portfolija ili izrazite želju za radom u toj kompaniji. Pozitivan ton može da bude od presudnog značaja. Završite pismo rečima „Srdačan pozdrav“, „S poštovanjem“ ili slično.
Ako ste zainteresovani da saznate više, radovao bi me razgovor o načinima na koje ću inspirisati vaše kupce i oduševiti njihove ljubimce.
Srdačan pozdrav,
Monika Vlahović
Kako da napišete propratno pismo za posao u marketingu ako nemate iskustva
U potrazi ste za prvim poslom i niste sigurni kako treba da izgleda propratno pismo koje će ostaviti pozitivan utisak na potencijalnog poslodavca? Dovoljno je da se setite osnovnih principa „pull“ marketinga, odnosno da kreirate zanimljiv sadržaj koji će privući i zaintrigirati čitaoca.
Potrudite se da pokažete svoje obrazovanje, ali i konkretne veštine koje su primenljive na novom radnom mestu. Fokusirajte se na sva svoja znanja, veštine, diplome i sertifikate i pokažite kako ih možete iskoristiti na novom radnom mestu:
- Navedite prenosive veštine. Ukoliko ste stažirali tokom studija, prisetite se veština koje bi mogle da budu relevantne i korisne na novom poslu.
- Naglasite svoje teorijsko poznavanje marketinga. Sada je trenutak da se pozovete na sve one sate koje ste posvetili izučavanju teorija marketinga i praćenju uspešnih marketinških agencija.
- Istaknite lične projekte. Može biti veoma korisno ukoliko ste pomagali prijateljima da poboljšaju svoje poslovanje i vidljivost na društvenim mrežama.
- Pokažite svoje veštine istraživanja tržišta. Poslodavac treba da vidi da ste detaljno istražili njegove projekte i poslovanje i razumeli šta bi se od vas tražilo na novoj poziciji. Iskoristite sve marketinške trikove da biste se pokazali u najboljem svetlu.
- Motivacija. Pokažite da niste samo zainteresovani da dobijete svoj prvi posao, već da je kompanija za koju konkurišete vaš prvi izbor.
Mnoge kompanije koriste specijalizovane elektronske sisteme za praćenje kandidata, koji automatski analiziraju i rangiraju prijave prema ključnim rečima usklađenim sa zahtevima oglasa za posao. Ovi sistemi pomažu u ubrzavanju procesa, ali i postavljaju izazov kandidatima.
Kako biste povećali šansu da vaša prijava bude primećena, pažljivo proučite oglas za posao i uključite ključne termine u svoje propratno pismo. Na taj način osiguravate da vaša aplikacija ostavi dobar prvi utisak. Na primer:
- „Kreiranje sadržaja“
- „Upravljanje kampanjama“
- „Marketinška strategija“
Ključne stvari koje treba upamtiti
Propratno pismo je važno sredstvo za predstavljanje poslodavcu, koje vam omogućava da istaknete svoje kvalifikacije i objasnite zašto ste idealan kandidat. Ukoliko oglas za posao ne nalaže drugačije, uvek ga priložite uz prijavu.
Važno je da propratno pismo bude jasno i dobro strukturisano, tako da svaki njegov deo ima jasnu svrhu. Iskoristite našeg kreatora propratnih pisama i kreirajte pismo koje će ostaviti snažan utisak na poslodavca!