Dinamičan CV je ono što će vas brzo dovesti do vašeg cilja: idealnog posla u prodaji! Generički, višenamenski CV bi mogao da pokvari šansu koja se ukazala, a poslodavac bi vaš CV mogao da stavi na gomilu na kojoj piše „ne, hvala!“
Znate da je potrebno vreme da zaključite prodaju, ali znate i da početni kontakt (a to je vaš CV za prodavce) može biti presudan. Na sajtu cvapp.rs možete pronaći pomoć u sastavljanju CV-ja koji će vam brzo doneti željeni posao!
Kako napisati CV za posao u prodaji
Pisanje CV-ja za prodajne poslove je lakše ako znate šta da u njega uključite da biste zainteresovali svog „kupca“. CV za prodavce zato treba da sadrži sledećih pet odeljaka:
- Zaglavlje CV-ja
- Sažetak CV-ja (odnosno profil ili lična izjava)
- Odeljak o radnom iskustvu
- Odeljak o veštinama
- Odeljak o obrazovanju
Da biste pokazali svoje najsnažnije atribute, informišite se o samom poslu, kompaniji, i saznajte ko je osoba koja će vam dati „zeleno svetlo”. Shvatite šta vas čini posebnim i šta donosite kompaniji. To je vaša jedinstvena prodajna ponuda i to je vaš ključ za dobijanje posla.
Da biste postigli ono što želite, pridržavajte se ovog plana:
- Pokažite svoja postignuća, a ne svakodnevne zadatke, jer poslodavac želi da vidi šta možete da uradite za njega.
- Prilagodite svoj CV svakom oglasu. Kao što je svaka prodajna ponuda jedinstvena za svakog kupca, svaki CV treba da bude prilagođen kompaniji koju ciljate.
- Koristite šablon koji je čist, nije natrpan i stavlja fokus na vas.
- Mnoge kompanije koriste sisteme za praćenje kandidata, pa je važno da uključite odgovarajuće ključne reči.
Optimizacija za elektronski sistem za praćenje kandidata
Algoritmi ovih sistema skeniraju biografije u potrazi za ključnim rečima, koje se obično podudaraju sa opisom posla, i rangiraju ih u odnosu na uključivanje ključnih reči. Samo najbolje rangirane CV-jeve zatim pregledaju ljudi koji su nadležni za zapošljavanje. Ostali su eliminisani.
Na primer, oglas za posao u prodaji navodi sledeće zahteve:
- „Prodaja“
- „Pet godina iskustva“
- „Poznavanje proizvoda“
- „Ostvarivanje ciljeva prodaje“
- „Izražene komunikacijske veštine“
Izbor najboljeg formata CV-ja za posao u prodaji
Vaš CV, kao i dobar prodavac, treba da bude direktan, profesionalan i koncizan. Zato preporučujemo da se držite najpopularnijeg formata CV-ja, a to je obrnuti hronološki format.
Regruteri i menadžeri zaduženi za zapošljavanje njega najviše vole. Oni tačno znaju gde da pronađu informacije koje su im važne i mogu brzo da vide gde se trenutno nalazite u svojoj karijeri.
Navedite svoje kontakt informacije
Zaglavlje CV-ja treba da sadrži najvažnije kontakt informacije. Ono će prvi privući pažnju poslodavca i omogućiti mu da vas lako kontaktira.
Predstavite se i navedite najvažnije podatke:
- Ime, prezime i zvanje: Navedite ime, prezime i poziciju za koju se prijavljujete.
- Profesionalna adresa elektronske pošte: Koristite čist format kao što je [email protected], bez čudnih i neprofesionalnih formulacija.
- Broj telefona: Navedite broj na koji vas mogu kontaktirati.
- Lokacija: Navedite mesto u kojem živite i pomenite ako ste spremni da se preselite. Tačna adresa nije neophodna, a nije ni bezbedno.
- LinkedIn: Ako je vaš LinkedIn profil aktivan i relevantan, uključite ga ovde.
Nema potrebe navoditi lične podatke kao što su datum rođenja, broj pasoša, bračni status ili matični broj.
- Jovan Andrić
- Menadžer prodaje
- 0632321288
- [email protected]
- Jovan Andrić
- Mag prodaje
- 0632321288
- [email protected]
Iskoristite sažetak/profil na najbolji način
U sažetku CV-ja za posao u trgovini se kroz 2-3 rečenice predstavljate poslodavcu kao neko ko će mu pomoći da razvije svoj posao. Dobar sažetak prikazuje vaše prodajne talente i vrednost koju donosite, a ne samo zadatke koje ste obavljali na dnevnom nivou.
Profil nije samo mozaik informacija koje već postoje u vašem CV-ju. On predstavlja vaše sposobnosti i osobine koje vas čine dobrim prodavcem. Na primer, recite „Omogućio sam postizanje ciljeva prodaje i postigao najbolje rezultate u anketama o zadovoljstvu kupaca“.
Potrebna vam je inspiracija za pisanje sažetka? Pogledajte sledeće primere:
U nastavku možete da pogledate primere sažetka CV-ja prodajnih profesionalaca koje možete prilagoditi:
Energičan predstavnik prodaje na početku obećavajuće karijere, odličan u stvaranju dinamičnih poslovnih odnosa i prevazilaženju početnih prodajnih ciljeva. Vešt u primeni osnovnih tehnika prodaje, sa iskustvom u razvoju odnosa sa kupcima. Prepoznatljiv po odličnom upravljanju vremenom i vrlinama timskog igrača, uz posvećenost kontinuiranom učenju i izvrsnosti u prodaji.
Profesionalac u prodaji sa izraženim proaktivnim pristupom i strašću za stvaranjem snažnih poslovnih veza i ispunjavanjem i prevazilaženjem prodajnih ciljeva. Vešt u korišćenju konsultantskih tehnika prodaje u cilju traženja i pokretanja novih poslovnih operacija u prodajnoj funkciji.
Iskusan i entuzijastičan menadžer prodaje sa petogodišnjim iskustvom u radu na višim pozicijama u oblasti prodajnih aktivnosti. Oproban u širenju poslovanja kroz uspešno umrežavanje i formiranje pametnih partnerstava. Uz veštine negovanja ključnih odnosa i generisanja novih poslova, uvek usmeren na pomaganje u poboljšanju prosperiteta kompanije i njene reputacije.
Istaknite svoje radno iskustvo za uspešno zaključenje ovog „dila“
U ovom odeljku navedite najskorije radno mesto, a zatim redom starije unazad. Usredsredite se na radno iskustvo koje je relevantno za poziciju u prodaji za koju se prijavljujete, a pozicije starije od deset godina i oni poslovi koji nisu relevantni mogu se staviti u poseban odeljak pod nazivom „Ostalo iskustvo“.
Nemojte navoditi svoje svakodnevne aktivnosti, već rezultate i postignuća. Na primer, umesto praznih izjava poput:
- „Nadgledao sam svakodnevne operacije prodajnog tima.“
- „Imao sam odlične pokazatelje prodaje.“
navedite stavke zasnovane na rezultatima:
- „Unapredio sam konverziju kupaca za 7% kroz jasno objašnjavanje različitih finansijskih opcija i pružanje pomoći u popunjavanju finansijskih informacija.“
- „Nadgledao sam tim od 15 članova i povećao prodaju za 25%, čime je naš tim postao najbolji u našem regionu.“
Menadžer prodaje u „Precision d.o.o.“, Beograd
Septembar 2015 — Septembar 2019
- Pomogao u izgradnji i negovanju ključnih odnosa sa potencijalnim kupcima, što je rezultiralo povećanjem prodaje od 10% u prvom kvartalu 2016. godine.
- Vršio procene i analize pristupa problemima našeg tima za razvoj novih rešenja.
- Modifikovao sve prodajne predloge koji ne dovode do novih klijenata.
- Aktivno učestvovao u planiranju sajamskih nastupa kako bi se maksimizirali ostvareni ciljevi prodajnog tima.
- Sprovodio temeljna istraživanja u cilju širenja liste potencijalnih kupaca.
Menadžer prodaje u „Smart Solutions“, Beograd
Avgust 2011 — Avgust 2012
- Uspostavio profitabilne odnose sa ključnim kupcima i partnerima, što je dovelo do povećanja prihoda.
- Istraživao i implementirao metode strateškog marketinga.
- Učestvovao na sastancima prodajnog tima sa potencijalnim biznis klijentima.
- Sarađivao sa rukovodećim timom u cilju realizacije planova.
- Kontinuirano omogućavao ispunjavanje i prevazilaženje prodajnih ciljeva.
- Pomagao kreiranju i unapređenju ugleda kompanije kao otvorene i progresivne.
Asistent direktora prodaje u „Coca-Cola HBC Srbija“, Beograd
Avgust 2011 — Avgust 2012
- Pomagao šefu prodaje u naporima da se održi organizovano i produktivno poslovno okruženje.
- Organizovao pozive, kalendar i evidentirao poruke.
- Lekturisao dokumente pre sastanaka i davao svoje mišljenje zasnovano na analizama kada je to bilo potrebno.
- Obavljao svakodnevne kancelarijske zadatke, kao i sve dodatne poslove po potrebi.
Kako napisati CV za posao u prodaji ako nemate nikakvog iskustva
Za CV prodavca bez direktnog iskustva, najvažnije je da naglasite prenosive veštine i strast prema prodaji i konkretnom prodajnom sektoru. Istaknite svoje obrazovanje u bilo kojoj srodnoj oblasti, kao što je marketing, kao i sve kurseve, radionice ili programe obuke koje ste pohađali.
Ako ste, na primer, radili kao barmen, istaknite kako je to iskustvo poboljšalo vaše veštine pružanja podrške i komunikacijske sposobnosti, koje su od vitalnog značaja za bilo koju poziciju u prodaji. To ilustruje vašu želju i potencijal.
Navedite relevantne veštine koje vas čine odličnim prodavcem
Lista vaših veština treba da predstavlja kombinaciju tzv. „tvrdih“ i „mekih“ veština. Tvrde veštine poput računovodstvenog softvera, upravljanja društvenim medijima ili čak CRM programima su jasne prednosti u traženju posla u prodaji.
Međutim, meke veštine kao što su korisnička podrška, komunikacijske veštine i poznavanje trendova u određenom sektoru takođe vam mogu pomoći da se izdvojite iz gomile.
- Analitičko razmišljanje
- Upravljanje timom
- Razvoj poslovnih aktivnosti
- Inovacije
- Liderstvo
- Korisnička podrška
- Poznavanje proizvoda
- Komunikacijske veštine
- Poznavanje CRM softvera
- Emocionalna inteligencija
- Društvene veštine
Na primer, u odeljku o svom radnom iskustvu i u sažetku CV-ja, istaknite sledeće:
- Liderske veštine, kroz opisivanje svoje uloge u prodajnom timu, uz pominjanje veličine tima i njegovih postignuća
- Veštine pružanja korisničke podrške, kroz kvantifikovanje zadržavanja kupaca ili rasta prodaje
- Poznavanje proizvoda, kroz demonstriranje vaše uloge u dodavanju proizvoda u inventar
Pogledajte opis posla kao vodič za to koje ključne veštine treba uključiti.
Istaknite svoje obrazovanje i sertifikate koji su značajni za prodajne poslove
Odeljak o obrazovanju za poslove u prodaji je prilično jednostavan: navedite svoja školska dostignuća obrnutim hronološkim redosledom, baš kao i istoriju zaposlenja. Osim formalnog obrazovanja, ovaj odeljak je odlična prilika da navedete sertifikate ili obuke koji su relevantni za prodaju:
- Obuke i sertifikati. Kursevi, radionice ili čak vebinari koji poboljšavaju vaše prodajne veštine.
- Stručna praksa. Obuka ili praksa koje obezbeđuju trgovinske kompanije. Obuka u drugim sektorima takođe može biti od pomoći ako uvećava vašu vrednost kao prodavca.
- Profesionalni razvoj. Pre svega za profesionalce u prodaji višeg nivoa, članstvo u nekom od brojnih menadžerskih udruženja pokazuje da razvijate svoje znanje i veštine u prodaji.
Ako su vaše obrazovanje ili obuka posebno impresivni ili značajniji od vašeg radnog iskustva, razmislite o tome da ovaj odeljak stavite ispred istorije zaposlenja.
Diplomirani komunikolog, Fakultet za medije i komunikacije, Beograd
Avgust 2010 — Maj 2014
Odaberite pravi izgled i dizajn CV-ja za posao u prodaji
Želite da vaš CV privuče pažnju poslodavca i pokaže mu ko ste vi. Zato preporučujemo da izaberete šablon koji je čist, pogodan za čitanje i profesionalan, a ne dosadan ili generički. Trebalo bi da bude privlačan, ali ne napadan. Razmislite o tome kako vas CV predstavlja: efikasan, profesionalan i informativan, ali koncizan.
Za CV profesionalca u oblasti prodaje preporučujemo čiste linije i moderan font, ali bez preteranog korišćenja boje. Ne postoji čarobni štapić za sjajan CV, ali postoje alati koji olakšavaju proces, poput šablona za CV, koji su oprobani u praksi.
Primer teksta CV-ja za posao u prodaji
Prilagodljivi primer sažetka CV-ja
Iskusan i entuzijastičan menadžer prodaje sa petogodišnjim iskustvom u radu na višim pozicijama u oblasti prodajnih aktivnosti. Oproban u širenju poslovanja kroz uspešno umrežavanje i formiranje pametnih partnerstava. Uz veštine negovanja ključnih odnosa i generisanja novih poslova, uvek usmeren na pomaganje u poboljšanju prosperiteta kompanije i njene reputacije.
Prilagodljivi primer radnog iskustva u CV-ju
Menadžer prodaje u „Precision d.o.o.“, Beograd
Septembar 2015 — Septembar 2019
- Pomogao u izgradnji i negovanju ključnih odnosa sa potencijalnim kupcima, što je rezultiralo povećanjem prodaje od 10% u prvom kvartalu 2016. godine.
- Vršio procene i analize pristupa problemima našeg tima za razvoj novih rešenja.
- Modifikovao sve prodajne predloge koji ne dovode do novih klijenata.
- Aktivno učestvovao u planiranju sajamskih nastupa kako bi se maksimizirali ostvareni ciljevi prodajnog tima.
- Sprovodio temeljna istraživanja u cilju širenja liste potencijalnih kupaca.
Menadžer prodaje u „Smart Solutions“, Beograd
Avgust 2011 — Avgust 2012
- Uspostavio profitabilne odnose sa ključnim kupcima i partnerima, što je dovelo do povećanja prihoda.
- Istraživao i implementirao metode strateškog marketinga.
- Učestvovao na sastancima prodajnog tima sa potencijalnim biznis klijentima.
- Sarađivao sa rukovodećim timom u cilju realizacije planova.
- Kontinuirano omogućavao ispunjavanje i prevazilaženje prodajnih ciljeva.
- Pomagao kreiranju i unapređenju ugleda kompanije kao otvorene i progresivne.
Asistent direktora prodaje u „Coca-Cola HBC Srbija“, Beograd
Avgust 2011 — Avgust 2012
- Pomagao šefu prodaje u naporima da se održi organizovano i produktivno poslovno okruženje.
- Organizovao pozive, kalendar i evidentirao poruke.
- Lekturisao dokumente pre sastanaka i davao svoje mišljenje zasnovano na analizama kada je to bilo potrebno.
- Obavljao svakodnevne kancelarijske zadatke, kao i sve dodatne poslove po potrebi.
Prilagodljivi primer odeljka o veštinama u CV-ju
Analitičko razmišljanje
- Upravljanje timom
- Razvoj poslovnih aktivnosti
- Inovacije
- Liderstvo
- Korisnička podrška
- Poznavanje proizvoda
- Komunikacijske veštine
- Poznavanje CRM softvera
- Emocionalna inteligencija
- Društvene veštine
Prilagodljivi primer odeljka o obrazovanju i sertifikatima
Diplomirani komunikolog, Fakultet za medije i komunikacije, Beograd
Avgust 2010 — Maj 2014
Vi ste profesionalac čije usluge imaju visoku vrednost, a dizajn vašeg CV-ja bi to trebalo da odražava. Uz naš kreator CV-ja ćete veoma brzo i lako napraviti CV pomoću kojeg ćete brže doći do željenog posla u prodaji.